روشنايي دست شفافيت پوست


 





 
فراموش نکنيد، همان قدر که به فکر حفظ سلامت پوست صورت تان هستيد، به سلامت دست هايتان نيز اهميت بدهيد. به يقين مي توان گفت دست ها اولين عضوي هستندکه علايم پيري مانند چروک را نشان مي دهند. به بياني ديگر، پوست دست خيلي سريع تر از پوست صورت پير ميشود؛ علت هم اين است که پوست روي دست خيلي نازک تر و حساس تر از پوست صورت است. پوست دست چربي بسيار مي دارد و به همين خاطر وقتي ميزان کلاژن و الاستين پوست کم مي شود (کم شدن کلاژن به خاطر فرآيند پير شدن سلول هاست)، تاثير به سزايي در سلامت پوست دست مي گذارد وچين وچروک هاي اوليه ظاهر مي شوند.
همچنين ميزان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در دوران کودکي و بزرگسالي مي تواند در ظاهر شدن کک و مک و مشکلات مربوط به رنگدانه هاي پوست تاثيرگذار باشد. اما جاي نگراني نيست؛ ما براي حفظ شادابي و جواني پوست دست هايتان راه حل هايي انديشيده ايم...
کرم هاي مرطوب کننده، به ويژه کرم هاي حاوي عصاره هاي گياهي،تاثير اعجاب انگيزي روي جواني پوست دست مي گذارد. شتاب کنيد.

چه نوع کرمي مناسب است؟
 

اگر شما هم از آن دسته خانم هاي خانه داري هستيد که دايما با مواد شوينده مانند مايع ظرفشويي و ... سر وکار داريد. قطعاً از کرمهاي مرطوب کننده متنوعي براي حفظ سلامت دست هايتان استفاده مي کنيد. اما متخصصان بر اين باورند که حفظ سلامت دست ها بايد از سنين پايين شروع شود. محصولات و ترکيبات سازنده بسياري وجود دارند که درحفظ سلامت دست ها موثرند. در اينميان، کرم هايي که حاوي عصاره هاي گياهي هستند، تاثير بيشتري دارند. ايندسته از کرم ها کلاژن قوي دارند و بهتر است هر شب قبل از خواب استفاده شوند. تحقيقات نشان داده، 83 درصد خانم هاي بين 35 تا 65 سال که استفاده از اين کرم ها را جدي گرفته اند. طي 60 روز تاثيراعجاب انگيز آن را ديده اند. اگر مي خواهيد کرم مناسب و به صرفه اي را براي حفظ سلامت دست هايتان انتخاب کنيد. کافي است از کرم مرطوب کننده قوي روزانه براي اين کار استفاده کنيد. با وجود اين که مرطوب کننده، پوست را در برابر نور آفتاب محافظت نمي کند وعمل کلاژن سازي را انجام نمي دهد، تاثير چشم گيري در حفظ شادابي و جواني پوست دارد.
برخي از تکريبات موجود دراين کرم هاي مرطوب کننده عبارتند از روغن زيتون، ويتامين E، گليسيرين وروغن عصاره مغز ماکادوميا، بهترين زمان براي استفاده از کرم هاي مرطوب کننده بعد از حمام است که پوست مرطوب است چرا که ميزان جذب کرم چند برابر مي شود.

کرم هاي مرطوب کننده حاوي روشن کننده
 

اما کارايي کرم هاي مرطوب کننده حاوي ترکيبات روشن کننده به چه صورت است؟
ترکيب اصلي موجود در اين کرم ها، ماده اي است به نام «هيدروکيونان»، اما علت اصلي خواص معجزه آساي اين ترکيب براي متخصصان نامعلوم است. در برخي از افراد تاثير اين ترکيبات فوق العاده است و تمام لک هاي روي پوست را ازبين مي برد اما در بسياري افراد ديگر تاثير چنداني ندارد. اما همان طور که اشاره شد، بررسي هاي علمي نشان داده که هنوز نمي توان به طور صددرصد مصرف اين ترکيبات را پيشنهاد کرد؛ چرا که برخي پزشکان بر اين باورند که مواد موجود در اين محصولات مطمئن نيستند.

نور خورشيد و تاثير آن بر پوست دست
 

متخصصان پوست بباور دارند، از آنجايي که
پوست دست بسيار ظريف و حساس است، با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، مورد آسيب جديد واقع مي شود در ميان بهترين محصولات مرطوب کننده که خاصيت ضد آفتاب دارند، محصولاتي که حاوي ميکسوريل هستند، فوق العاده عمل مي کنند. ترکيبات اين کرم ها از پوست به خوبي دربرابر اشعه هاي UVA ، UVB محافظت مي کنند.

از شر لک هاي روي پوست دست خلاص شويد.
 

يکي از علايم قطعي پيري پوست دست، ظاهر شدن لکهاي قهوه اي مانند کک و مک است که در اوايل 30 سالگي ظاهر مي شود و با بالا رفتن سن، بيشترو پر رنگ تر مي شود.اين لک ها دراثر برخورد نور آفتاب تشديد مي شود. ظاهر شدن اين لک ها به خاطر تغييراتي است که در دانه هاي رنگ ساز روي پوست ايجاد مي شود. شما ميتوانيد اين لک ها را با استفاده از ليزر از بين ببريد؛ سپس تا زماني که از کرم ضد آفتاب براي دست هايتان استفاده کنيد، اين لک ها ديگر ظاهر نمي شوند.
منبع:زندگي ايده آل، شماره 44.